Pelin julkaisu Facebookissa

Pelin julkaisu Facebookissa

Pelin julkaisu Facebookissa

Mikä tämä FB pikapelipalvelu oikein on?

Se on tämä.

Pelin julkaisu

Kun valmis peli julkaistaan Facebookin pikapelipalvelussa,
se julkaistaan sovellus- ja pelikehittäjille rakennetun käyttöliittymän kautta.

Facebook vaatii alustallaan julkaistavien pelien noudattavan seuraavia käytäntöjä:

Sivuilta löytyvät ehdot ovat hyvin yksiselitteisiä ja pääosin itsestäänselviä.

Facebook on siitä mukava että se on säännöissään erittäin joustava: Mainokset ja arvontojen järjestäminen on pelien kautta sallittu, kunhan niissä noudatetaan Facebookin asettamia käytäntöjä. Jos jokin asia pelin julkaisussa luvallisuuden puolesta askarruttaa, tutustuthan Facebookin käytäntöihin, vaikka toki pidämme myös itse huolen että peli on julkaisuvaiheessa moitteeton.

Koska kyseessä on maailmanlaajuinen pelialusta, julkaistavan pelin oletuskieli tulee olla englanti. Monikielisyyden voi toteuttaa joko niin että kieli valitaan heti pelin alussa, tai sitten erikseen pelissä olevan asetusvalikon kautta. Monikielisyys kuuluu julkaisuprosessiin eikä tuo lisäkustannuksia.

Lopullinen julkaisu on Facebookin käsissä

Vaikka sitoudumme Facebookin asettamiin ehtoihin ja käytäntöihin lähettäessämme pelin julkaistavaksi, heidän on silti manuaalisesti käytävä kaikki saapuneet pelit läpi sopimattoman sisällön varalta. Tässä voi kulua aika, joka vaihtelee mm. vallitsevan sesongin mukaan. Facebook on tähän asti pitänyt yllä ajankohtaista tilannetta julkaisujonosta, ja se voidaan aina tarvittaessa selvittää. Tähän mennessä pisin aika joka on kulunut pelin julkaisussa on 4 arkipäivää, mutta emme voi luvata aikatauluja tältä osin.

Julkaisun hinta

Julkaisun hinta Facebookin pikapelialustalla on 450€ + ALV. Tämä sisältää julkaisuun vaadittujen erillisten markkinointimateriaalien valmistuksen. Peli pysyy palvelussa 2kk, jonka jälkeen hinta on jatkossa 150€/kk + ALV. Kuukausihintaa peritään, koska tilaa on rajattu määrä ja julkaisu vaatii vuosimaksullisen lisenssin.

Muistathan että valmiin pelin saa aina julkaistua omilla nettisivuilla, ja mukana tulee ohjeistus upotuskoodin käyttöön; julkaisu Facebookin pikapeleissä on vain lisämahdollisuus, työkaluna pelin näkyvyyteen ja markkinointiin.